A magyarok és a bankkártyás kedvezményekÚgy fest, a magyar lakosság kevésbé vevő az úgynevezett co-branded, azaz társ - vagy ikermárkás kártyákra. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a pénzintézet (bank) nem egyedül, hanem egy kereskedővel közösen bocsájtanak ki bankkártyát, s ehhez mindkét fél együttesen további kedvezményeket biztosít, melyek külön-külön nem, vagy csak korlátozott mértékben elérhetőek. Ezzel elősegítve a kártya népszerűsítését, s reklámot adva mindkét félnek. Banki oldalról főként a kereskedőkkel összekapcsolt hitelkártyák jelentenek terjeszkedési lehetőséget. Egyrészt, mert egy-egy megszokott termék lényegesen kedvezőbb hitelfeltételekkel vásárolható meg a kereskedővel kapcsolatban álló finanszírozó által, másrészt mert ezek a kártyák nagyrészt már a kereskedőnél is beszerezhetőek, ezzel újabb értékesítési felületet jelentve a bank - és hitelkártyáknak is. Találkozhatunk biztosítással egybekötött co-branded kártyákkal is, melyek igazán kuriózumnak számítanak ma még Magyarországon, ilyen pl. az AEGON-Raiffeisen hitelkártya, mely balesetbiztosítást foglal magában. 2010-07-01
|
2005-2021 © Bankihitel Kft. | RSS forrás |
|
Ugrás a lap tetejére! |