bankihitel.hu logó Gyorshitel saját autóra
Hitelkalkulátor
Hitelkalkulátor
Gyorshitel ügyintézés
Autóhitelek szerződéskötési díj nélkül
Fiókkereső

Budapesten erősít az Allianz




Budapest és Pest megye jóval nagyobb hangsúlyt kap az Allianz Hungária Biztosítón belül, és ez az idén lezajlott szervezeti átalakításban is tetten érhető. A korábbihoz képest más értékesítési stratégiát valósít meg a társaság a fővárosban, jobban az igényekhez igazítja a termékstruktúráját, s kihasználja a bankkal meglévő szinergiákat is - hangsúlyozta Jankó Tamás, a biztosító budapesti igazgatóságának vezetője.


A hazai piac vezető biztosítója komoly szervezeti átalakítás mellett döntött, amelynek egyik állomása a korábbi három budapesti igazgatóság összevonása, s ez egyúttal a biztosító történetének egyik legnagyobb átszervezése is. A változtatás többek számára sokszor azt jelképezi, valami rosszul megy. Az Allianz Hungária Biztosító esetében mi húzódik meg a háttérben? Az Allianz Hungáriánál business modellváltás történt. Ennek része az ügyfélközpontúság, az igények egy helyen történő komplex kielégítése, a hálózat egységes irányítása, s ez a célkitűzés is abba az irányba mutatott, hogy stratégiai prioritást kap Budapest pozíciójának erősítése. Komoly verseny bontakozott ki a hazai biztosítási piacon, s ahhoz, hogy az Allianz tartani tudja piacvezető helyét, elengedhetetlenné vált, hogy mind Budapesten, mind Közép-Magyarországon jelentős változásokat hajtson végre. A főváros és környéke kiemelt jelentőségű az értékesítés szempontjából: ebben a térségben termelődik a GDP 45 százaléka, mintegy 2,5 millió ember él itt, komoly tehát a fizetőképes kereslet. Éppen ezért nem meglepő, hogy a budapesti igazgatóság az Allianz 50 milliárdos piaca, azaz a teljes díjbevétel több mint egynegyedét adja. Ezzel a bevétellel önmagában az ötödik legnagyobb biztosító lehetne a hazai piacon. A szegmens nagyságát jól mutatja, hogy 660 ezer ügyfelünk van, s a kárrendezések csaknem fele a fővárosban történik.

A biztosítók piaci részesedésére vonatkozó adatok csupán országosan ismertek, az egyes régiókra, így a fővárosra levetítve ilyen összesítések nem ismertek. Az Allianz Budapest-központúságának erősítése esetleg azzal is összefüggött, hogy a fővárosban rosszabbak a pozí- ciói, mint országosan? Úgy gondolom, a társaság pozíciói nem voltak rosszak eddig sem Budapesten. Azt azonban látni kell, hogy a főváros egészen más piac, itt teljesen más stratégiára van szükség, mint az ország más részein. Budapestet ugyanis az összes piaci szereplő könnyedén eléri, az újonnan jövők először itt nyitnak fiókot, a vidékre már kevesebbet áldoznak, hiszen egy hálózat fenntartása jóval drágább. Mindez érthető is, hiszen mint említettem, a fizetőképes kereslet itt a legmagasabb, azaz a verseny is itt a legerősebb, de a lehetőségek is itt a legvonzóbbak.

Mely területen látja a legnagyobb hiányosságokat, azaz hol volt elmaradva az Allianz a versenytársakhoz képest a budapesti régióban? Növekedési céljaink teljesítése érdekében az értékesítési szervezet jelentős megújítása és egyben bővítése, fejlesztése szükséges. Ez az elkövetkezendő három esztendő kulcsfeladata. Ez vonzó karrierlehetőséget jelenthet nagyon sok új belépő pénzügyi tanácsadó munkatársunknak. Nem volt mindig megfelelően pozicionálva a megcélzott ügyfélkör, a fővárosban ugyanis véleményem szerint egészen más értékesítési szempontok is léteznek. Megújuló, az ügyféligényekre gyorsabban reagáló termékfejlesztés szükséges, s érdemes a felsőbb szegmensnek is testre szabott konstrukciókat eladni. Ezen a téren sokat segít, hogy egyúttal az igazgatóság tagja is vagyok, tehát közvetlenül tájékoztathatom a cég legfelső vezetését, milyen tendenciák jellemzik a területet, milyen lépésekre lenne szükség.

Ez mit jelentene, netán Budapest-specifikus konstrukciókat? Újdonságot jelent, hogy elindítottuk a fővárosban a VIP-ügyfélklub rendszert, ahol egyéni biztosítási csomagokkal és kedvezményrendszereinkkel kiemelt partnereink még teljesebb körű kiszolgálására nyílik lehetőségünk. Az első tapasztalatok kedvezők. A fókuszba került termékek közé sorolnám a Best Invest befektetési konstrukciónkat is, amelynek eladási eredményei Budapesten az idén a legjobbak voltak, s a jövőben nagyobb hangsúlyt fektetünk a kis- és középvállalkozásokra is. Különböző, a piaci igényekre gyorsan reagáló akciókat indítunk, például a gépjármű- és lakóközösségi biztosítások területén. A hazai és nemzetközi vállalati tapasztalatok azt mutatják, hogy a munkaerő megtartása, a fluktuáció csökkentése a vállalatok hosszú távú versenyképessége szempontjából egyre inkább kulcstényezővé válik. Ennek megoldásában az eddigieknél hatékonyabban segít a Kulcsember programunk.

- Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján miként látja, mire van szükség ahhoz, hogy Budapesten egy biztosító kiemelkedjen a versenytársai közül? - A legfontosabb a megfelelő értékesítési munkatársak megtalálása, ezen a piacon ugyanis magasan kvalifikált munkatársakra van szükség. Fontos az egyszerűség, a gyorsaság, az ügyfél-orientáltság, a gyors kárrendezés, s ez nem ár, hanem szolgáltatás kérdése. Tény, versenyképes díjak nélkül sem lehet felvenni a versenyt, hiszen az ügyfeleket továbbra is alapvetően ez orientálja. Ezen a téren úgy javítunk, hogy a budapesti igazgatóságok összevonásával az indokolatlan párhuzamosságokat kiiktattuk, ami költségcsökkenést eredményezett, s ezáltal versenyképesebbé válhatunk az árak tekintetében. Az ügyfelek tehát egyszerűbben és olcsóbban érhetik el az Allianzot. A társaság fővárosi jelenlétének erősítését segíti az Allianz Bank is, amely lehetővé teszi a felmerülő pénzügyi igények teljes körű kiszolgálását, az élethelyzethez jobban illeszkedő termékkör nyújtását.

- Úgy látja, ezen az úton későn indult el az Allianz? - Számos területen később eszméltünk, s korántsem időben reagáltunk a megváltozott viszonyokra. Ezen a területen viszont megelőztük a versenytársakat: biztosítóként mi alapítottunk elsőként bankot, amely további növekedési potenciált jelent számunkra. Az eddig eltelt időszak beváltotta a hozzá fűzött reményeket, az ügyfélszám már most több mint 30 ezer, s úgy látom, a főváros számottevően hozzájárulhat az Allianz biztosítási pozíciójának erősítéséhez is. A bankbiztosítási fiókhálózat kiépítése nagy kihívást takar, hiszen egyrészt meg kell találnunk a megfelelő munkatársakat, másrészt egyes fiókokat át kell építenünk, s tervbe vettük újak létrehozását is. Erre külön projektet hoztunk létre.

- Milyen terveket fogalmaztak meg az elkövetkező évekre a fővárosra vonatkozóan? - Három területen javítja majd pozícióját az Allianz: a banki, az életbiztosítási és a nyugdíjpénztári szegmensben, míg a nem életbiztosítás terén az eddig megszerzett részesedés megtartása a cél. Ez egyúttal egészséges portfólióátrendeződést is jelent, amelynek eredményeként a korábbinál profitábilisabban működik majd a budapesti igazgatóság, s ez lehetővé teszi, hogy az elkövetkezendő esztendőkben a térség gazdasági erejéhez méltó eredményekkel járuljon hozzá a biztosító céljainak megvalósításához.

- Ez év februárjában az ipari diví-ziótól került át a budapesti igazgatóság élére. Mit hozott a „tarsolyában”? - Elsősorban sok tapasztalatot. A társaságnál már több komoly, felelős vezetői pozíciót töltöttem be eredményesen az elmúlt esztendőkben. Ez a harmadik jelentős átszervezés, amelyet a társaságon belül levezénylek, ugyanakkor el kell ismernem, ez minden eddiginél nagyobb kihívás. A személyiségemből adódik, hogy a nagyobb feladatok mindig nagyobb erőt adnak számomra.

- Mivel lenne elégedett? - Kiemelt célnak tekintem, hogy meglévő ügyfeleink a szolgáltatásainkkal olyan mértékben elégedettek legyenek, hogy a leendőknek is az Allianzot ajánlják. Ez segít abban, hogy az értékesítési számaink az elkövetkező három évben a főbb versenytársakéihoz képest kedvezőbben alakuljanak az élet, a pénztári és a banki területen a gépjármű-biztosítási piacvezető pozíciónk megtartása mellett. Ehhez elkerülhetetlen az értékesítési szervezetünk megújítása és a versenyképességünk növelése. (Farkas Barbara)

Kapcsolódó: Világgazdaság.hu
2007-06-18